Regeneracja tylnej belki

Użytkownicy samochodów francuskich, a w szczególności Peugeotów i Citroenów, cenią sobie wygodę, której dostarczają im miękkie zawieszenia tych aut. Będąc świadomym, złego stanu jeszcze wielu naszych dróg musimy wiedzieć, że za komfort jazdy przyjdzie nam kiedyś zapłacić...

Tylne zawieszenia samochodów francuskich (dotyczy aut z tzw. belką na drążkach skrętnych)są bardzo przemyślaną konstrukcją ze względu na to, że całe ukryte jest pod linią podłogi pojazdu. Dzięki czemu nie ogranicza w żaden sposób wymiarów powierzchni bagażowej. A do tego dają użytkownikowi nie przeciętny komfort.Jednak mimo tylu zalet mają też słaby punkt, trzeba je czasem naprawić. Warsztat samochodowy JEŹDZIK, wykonuje regenerację belek tylnych do samochodów:CITROEN, PEUGEOT

Proponujemy Państwu dwie metody dystrybucji: - podstawowy: polega ona na sprzedaży podzespołu bez osprzętu, w którym wymienione są tylko stałe elementy belki - czopy. Resztę klient wykonuje we własnym zakresie. - pełny: w Państwa samochodzie zamieniamy na regenerowany, kompletny podzespół, w którym wymienione są wszystkie zużyte elementy (czopy, łożyska, uszczelniacze, poduszki...). Jesteśmy jednak otwarci na wszelkie Państwa propozycje i sugestie odnośnie formy zakupu belek.

Skąd wiadomo, że należy wymienić belkę..?

Konstrukcja tylnych belek przewiduje okresowe wymiany łożysk igiełkowych wahaczy. To oznacza, że jeśli w odpowiednim czasie zareagujesz na niżej opisane objawy, masz prawo sądzić, że koszty będą maksymalnie niskie, a naprawa zakończy się tylko wymianą łożyskowania. Średnia wytrzymałość łożysk igiełkowych na belce (w polskich warunkach drogowych) utrzymuje się w granicach 100 - 120 tyś. km. przebiegu. Często pod koniec tego okresu daje znać o sobie zużycie. Pierwszy objaw, to delikatne popiskiwanie, trzeszczenie w okolicach tylnych kół, najbardziej słyszalne w czasie wsiadania lub wysiadania z samochodu. Objaw ten ustępuje na czas opadów deszczu, by w suche dni jeszcze bardziej się nasilić. Po zaobserwowaniu w/w dźwięków należy bezzwłocznie udać się do warsztatu na wymianę łożysk tylnych wahaczy. Kolejnym objawem zużycia jest widoczna zmiana kąta pochylenia koła. Aby to sprawdzić, należy na równej nawierzchni, stojąc kilka metrów za samochodem zaobserwować położenie tylnych kół, tzn. czy tylne koła samochodu stoją prostopadle do nawierzchni, lub czy górna część jednego/obu kół przechylona jest do wewnątrz nadkola. W przypadku gdy zauważysz przechył któregoś z kół musisz liczyć się z koniecznością regeneracji tylnej belki.

Mamy w ofercie sprzedaży nowe belki w bardzo niskich cenach. Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu lub odwiedzin naszego sklepu na Allegro.


 
  ______________________________
(c) 2005 -2015 Piotr Jeździkowski