Porady

Rozrusznik nie obraca się przy włączonej stacyjce na zapłon

  • rozładowany akumulator
  • przewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowane
  • brak połączenia akumulatora z masą
  • masa silnika poluzowana lub zerwana
  • przewody rozrusznika poluzowane lub zerwane
  • uszkodzony przełącznik zapłonu/rozrusznika
  • poważna awaria (zatarcie silnika)
  • uszkodzony rozrusznik
Rozrusznik wolno się obraca
  • częściowo rozładowany akumulator
  • przewody akumulatora zaśniedziałe będą skorodowane
  • brak połączenia akumulatora z masą
  • masa silnika poluzowana lub zerwana
  • przewody rozrusznika poluzowane lub zerwane
  • awaria rozrusznika
Rozrusznik kręci się ale nie porusza silnika
  • zęby koła zamachowego zniszczone
  • mocowanie rozrusznika poluzowane
Rozrusznik kręci normalnie ale silnik nie daje się uruchomić
  • zanieczyszczone będą zerwane przewody wysokiego napięcia
  • mokre przewody wysokiego zapięcia / świece
  • brak paliwa
  • za duże ssanie - przy gorącym silniku
  • za małe ssanie - przy zimnym silniku
  • inna awaria zapłonu
  • inna awaria układu paliwowego
  • słaba kompresja
  • poważna awaria (pęknięty lub pasek wałek rozrządu)
Silnik zapala ale zaraz gaśnie
  • awaria silnika krokowego wolnych obrotów
  • fałszywe powietrze w układzie zasilania
  • mało paliwa w zbiorniku
  • uszkodzone zaworki w pompce paliwa (układ zasilania gaźnikowy)
  • awaria zapłonu (za duże przerwy na świecach)
Silnik gaśnie i nie daje się uruchomić, lub gaśnie nagle
  • poluzowane lub zerwane przewody niskiego napięcia
  • zalane przewody wysokiego napięcia
  • wilgoć w aparacie zapłonowym
  • inna awaria zapłonu
  • poważna awaria (zerwany pasek rozrządu)
Szarpanie podczas przyspieszania
  • niewłaściwy poziom paliwa
  • niewłaściwy czas zapłonu
  • uszkodzony bądź zniszczony rozpylacz
  • uszkodzony bądź rozregulowany gaźnik
  • zanieczyszczony węglowym nalotem silnik
Silnik przerywa - awarie układu zasilania / zapłonowego
  • pusty zbiornik paliwa
  • awaria pompy paliwa
  • zatkany filtr paliwa
  • uszkodzony wtryskiwacz
  • inna awaria układu paliwowego
  • awaria przewodów wysokiego napięcia (wilgotne, przetarte, wypalone)
Silnik gaśnie - inne przyczyny
  • przegrzewanie się silnika
  • poważna awaria (wałek rozrządu)
Przegrzewanie się silnika
  • wyciek płynu chłodniczego do silnika
  • wyciek płynu chłodniczego na zewnątrz
  • uszkodzenie termostatu
  • niski poziom oleju
  • zatarcie hamulców
  • uszkodzenie chłodnicy
  • uszkodzony wentylator chłodnicy
  • zatkane przewody płynu chłodniczego
  • niewłaściwa regulacja zapłonu
  • awaria komputera będą jego czujników
  • uboga mieszanka paliwa z powietrzem


Uwaga: Nie wolno dolewać zimnej wody do układu chłodzenia przy gorącym silniku, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem układu oraz poparzeniami.

Niskie ciśnienie oleju w silniku (Wskaźnik ciśnienia w minimalnym położeniu lub świeci się kontrolka ciśnienia oleju)
  • niski poziom oleju
  • niewłaściwy olej silnikowy
  • zwarcie w kontrolce lub wskaźniku (masa)
  • przegrzewanie się silnika
  • zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przepływu oleju
  • uszkodzony zawór ciśnienia oleju
  • zatkany smok (niemożność poboru oleju z miski olejowej)
  • uszkodzenie pompy olejowej


Uwaga: Niskie ciśnienie oleju w silnikach o dużym przebiegu podczas pracy na jałowym biegu niekoniecznie musi być przyczynę do niepokoju. Natomiast nagła utrata ciśnienia w silniku podczas jazdy jest dużo bardziej poważna. Przede wszystkim należy sprawdzić elektryczne połączenia wskaźnika oraz przekaźnik kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu, przed sprawdzeniem silnika. Jeżeli przewody wyglądają na sprawne, a kontrolka nadal się świeci pod żadnym pozorem nie wolno kontynuować jazdy, gdyż grozi to zatarciem a w konsekwencji zniszczeniem silnika.

Hałasy silnika
  • świst
    • nieszczelne węże powietrzne
    • nieszczelny gaźnik
  • Stuki
    • niewłaściwie ustawione zawory
    • uszkodzone zawory
    • uszkodzony pasek (lub łańcuszek) rozrządu
    • uszkodzona uszczelka tłoka
    • zbyt wczesny zapłon
  • Pukanie
    • niezamierzony kontakt mechaniczny części
    • uszkodzenie urządzeń peryferyjnych (alternator, pompa wodna itp.)
    • klepanie tłoka (spowodowane pęknięciem płaszcza prowadzącego)
    • zatarcie lub obracanie się panewki wału korbowego
.: Silnik :.
.: Hydraulika :.
.: Jak kupować :.
 
  ______________________________
(c) 2005 -2015 Piotr Jeździkowski